RENATA POKUPIĆ, mezzosopran
ZAGREBAČKI SOLISTI
RIJEČKI KLAVIRSKI TRIO
KRUNOSLAV MARIĆ, violina
VID VELJAK, violončelo
FILIP FAK, glasovir
Gost: HRVOJE PHILIPS, viola
Program:
Gustav Mahler: Kvartet za violinu, violu, violončelo i glasovir u a-molu
Gustav Mahler: Pet pjesama na stihove Friedricha Rückerta (obrada za mezzosopran i glasovirski kvartet: Gerhard Präsent)Gustav Mahler: Adagietto iz Pete simfonije u cis-molu (obrada za
gudački orkestar: Sreten Krstić)
Franz Schubert: Gudački kvartet u d-molu, br. 14, op. post., D. 810, Smrt i djevojka (obrada za gudački orkestar: Gustav Mahler)
Prelijepi, nezaboravni, melankolični Adagietto iz njegove Pete simfonije, koji je svjetsku slavu stekao u čuvenom filmu Smrt u Veneciji velikog Luchina Viscontija, zapravo je Mahlerova objava ljubavi Almi Schindler, njegovoj budućoj supruzi. Veliki dirigent Willem Mengelberg, Mahlerov bliski prijatelj, u primjerku svoje partiture zapisao je da je Mahler „umjesto ljubavnog pisma Almi poslao manuskript Adagietta, a dalje ni riječi!“, a ona, i sama nevjerojatno nadarena skladateljica, opijena ljepotom i snagom emocija glazbe, odmah je razumjela njegovu poruku ljubavi i jednostavno mu otpisala: „Dođi!“. Mahler je Almu upoznao 7. studenoga 1901. u jednom bečkom salonu, a već su se 7. prosinca tajno zaručili.
Ako je ljudski život čudesno tkanje razapeto u prostoru i vremenu, na čijim se imaginarnim krajnjim točkama, riječima pjesnika, nalaze Eros i Thanatos, ljubav i smrt, onda glasovit gudački kvartet Smrt i djevojka bečkoga majstora Franza Schuberta stoji na suprotnom, dijametralno oprečnom kraju od Adagietta: ponikao iz čuvene popijevke Smrt i djevojka, čije je glavne motive skladatelj „ugradio“ u spori stavak, Schubertov je gudački kvartet svjedočanstvo umjetnikova suočavanja sa smrću. I sam mučen teškom bolešću i životnim krizama, Schubert je ipak uspio stvoriti majstorsko djelo koje je svojevrsna „glazbena ispovijed“, u tonove pretvorena borba s demonom smrti ogromne energije i nevjerojatne napetosti.